Konijn & Knaagdier

• Als uw konijn/knaagdier geopereerd moet worden…
    Als uw konijn/knaagdier geopereerd moet worden is dat niet iets om onvoorbereid te ondergaan. Daarom geven we via deze brief aan waar u op moet letten bij de voor- en nazorg van de operatie. Lees meer
  • Blaasproblemen bij konijnen
    Urinewegproblemen zijn relatief veelvoorkomend bij konijnen. Waardoor deze problemen ontstaan is niet helemaal duidelijk, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met een combinatie van voeding, anatomie (lichaamsbouw), overgewicht en (zeer zelden) infecties. Lees meer
  • De cavia als huisdier
    De cavia, ook wel Guinees biggetje genoemd, is een uit Zuid-Amerika afkomstig knaagdier. Het is een populair huisdier omdat ze makkelijk te hanteren en te verzorgen zijn en ze van gezelschap houden. Lees meer
  • Het konijn als huisdier
    Het konijn behoort officieel niet tot de knaagdieren, maar tot de orde der haasachtigen (Lagomorpha). Het vrouwtje wordt voedster genoemd, het mannetje ram (of rammelaar). Lees meer
  • Huisdierverzekering
    Het hebben van een huisdier betekent ook verantwoordelijk zijn voor een goede verzorging. En dat is meer dan goede voeding of een mooie mand. Lees meer
  • Konijnenziekte RHD2: nieuw vaccin beschikbaar!
    Konijnenziekte RHDV2 heeft zich over het hele land verspreid

Nieuw vaccin RHD2 beschikbaar!

Sinds kort beschikken wij over een nieuw vaccin (Filavac) tegen het RHD2 virus bij konijnen, welke maar 1 keer per jaar gegeven hoeft te worden.
    Dit vaccin is per stuk verpakt, wat betekent dat u niet meer hoeft te wachten op speciale vaccinatiedagen maar hier dagelijks bij ons voor terecht kunt. Lees meer

• Myiasis (madenziekte) bij het konijn
    In de zomermaanden is het nog belangrijker dan anders om uw konijn en zijn/haar omgeving goed schoon te houden. Vieze luchtjes, aangekoekte ontlasting en huidontstekingen, bijvoorbeeld door urinebrand, trekken namelijk vliegen aan. Lees meer
  • VHD (RHD) en Myxomatose