Parasieten

• Giardia
    De parasiet Giardia komt wereldwijd bij veel diersoorten voor, onder andere bij hond, kat en mens. Giardia is door de Wereld Gezondheid Organisatie erkend als een ziekte die van dier op mens kan overgaan (zoönose). Lees meer
  • Huidschimmel
    Infecties met huidschimmels (dermatophytose) zien we regelmatig bij de kat en hond. De klachten variëren sterk, de een wordt helemaal kaal, de ander heeft slechts enkele korstjes. Lees meer
  • Mijten
    Huidaandoeningen bij honden en katten komen erg vaak voor. Een deel wordt veroorzaakt door een allergie, maar sommige huidziekten kunnen ook worden veroorzaakt door parasieten, zoals vlooien, luizen en mijten. Lees meer
  • Vlooien
    Een veel voorkomend probleem bij huisdieren is de aanwezigheid van vlooien. Niet alleen honden en katten zijn gevoelig, ook mens, konijn en fret kunnen er last van hebben. Lees meer
  • Wormen
    Wormen zijn inwendige parasieten en een veel voorkomend probleem bij honden en katten. Er zijn verschillende soorten wormen bij de kat, de meest voorkomende zijn lintworm en rondwormen (spoelworm, haakworm en zweepworm). Lees meer
  • Ziekte van Lyme
    Dat het verstandig is uw hond en kat preventief te behandelen tegen teken weet iedereen, maar waarom we dit doen en waarom dit verstandig is, is niet altijd even duidelijk. Teken kunnen vervelend zijn, soms pijn doen en ziektes overdragen. Lees meer